Vilkår og betingelser
Enkel butikk er et produkt som drives av Atami AS
"Selger" nevnt i dette dokumentet er
BERHUS SPON DESIGN, 926510975
cberhus@gmail.com
"Agent og teknisk tilrettelegger" nevnt i dette dokumentet er
Atami AS, 998643171 MVA
Parter i avtalen
Alle vilkårene du godtar når du bruker og eller kjøper et produkt på denne nettsiden inngås mellom Kunde og Selger av produktene.
Atami AS har fullmakt til å inngå bindende avtale på vegne av Selger og er derved agent og teknisk tilrettelegger for Selger. Atami AS er ikke part i avtalen mellom Kunde og Selger.
Alle rettigheter og plikter etter avtalen er utelukkende mellom Kunde og Selger. Avtalen inngås for Kundens og Selgers egen regning og risiko. Det presiseres at Atami ikke har kontroll over eller ansvar for kvalitet, sikkerhet, lovlighet eller eksistens av varer/tjenester som leveres av Selger, eller riktigheten av oppgitte opplysninger for øvrig gitt av Selger.
Betaling, refusjoner og reklamasjon
- Alle priser er i norske kroner.
- Eneste betalings metode er Vipps.
- Totalkostnaden for kjøpet fremkommer i Vipps appen etter produkter og forsendelsesmetode (dersom det er en) er valgt.
- Selger har ansvar for at kjøp som blir utført av deres produkt blir behandlet.
- Dersom det foreligger en mangel ved varen/tjenesten, må du innen rimelig tid etter at du
- Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Angrerett
- Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
- Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
- Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
- Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
- Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
- Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
- Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
- Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettskjema, du vil da få tilbakeført det du har betalt. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet som du finner øverst på denne siden.
Leveranse
- Leveranse av fysiske varer håndteres av Selger.
- Leveranse av digitalt innhold kan håndteres direkte av nettsiden med en nedlastings-lenke eller sendt fra Selger.
- Levering er skjedd når kjøperen, eller dens representant, har overtatt produktet.
- Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Reklamasjon
- Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
- Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
- Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Konfliktløsning
- Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
- Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Personopplysninger
- Atami AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre enn Selger og vil heller ikke bli koblet med andre eksterne register.
- Selger forbeholder retten til å ta kontakt med Kunde med informasjon oppgitt av Kunde for å informere om status og annet som har med kjøpet å gjør.
- Dersom personopplysninger er oppgit ved bruk av Vipps, har Kunde rett til å oppheve sin samtykke om lagring av deres personopplysninger i Vipps appen.
Oppetid, sikkerhet og personvern
- Din bruk av tjenestene er på egen risiko. Vi tilbyr disse tjenestene på "som de er" og "som tilgjengelig".
- Når du som Kunde gjør et kjøp hos Selger gjennom Vipps, så har Selger og Vipps ansvar for at ditt kjøp er utført på en trygg og lovlig måte.
- Vi bruker tredjepartsleverandører og vertspartnere for å levere nødvendig nettverk, lagring og relatert teknologi som kreves for å kjøre tjenestene. Du kan se en liste over alle underbehandlere som håndterer data for Atami og Enkelbutikk her:
- Vultr
- Laravel Forge
- AWS S3
- Resend